[Geoinquiets Barcelona] el preu del viatge

Raf Roset rafroset at gmail.com
Wed Aug 4 04:54:15 EDT 2010

No m'agrada agafar taxis, i les males experiències que hi he tingut són
moltes (YMMV).
I aquests dies de vacances i guiris he vist algunes escenes amb taxis que
posen els pèls de punta.
I lluny de ser un tòpic és així a tot arreu.

Ara bé, algú amb coneixements de programació podria fer-ho canviar pel bé de
tots:
algú hauria de desenvolupar una aplicació per a
iphone/android/smartphone/tablet el que sigui que permeti calcular el preu
estimat/teòric d'una carrera de taxi.
Les tarifes són conegudes, la posició via gps també i per tant la distància
i el temps. Potser faria falta afegir-hi els suplements. I tenint càlcul de
rutes en aplicacions com gmaps al mòbil al ruta més curta/ràpida es pot
contrastar amb la actual.

Amb tot això un usuari del taxi (sobretot pensant en estrangers o foranis)
hauria de poder anticipar si el taxista l'està llaurant (molt probable) i si
l'import final de la carrera està en un rang raonable respecte de l'estimat.

Ja m'agradarà veure en el futur la cara del taxista quan, assegut al seient
de darrera, engegui en el meu Android l'aplicació NoEmTaxis i vagi vigilant
tota l'estona si em porta pel lloc més convenient i si el seu taxímetre
(malgrat els segells i els lacres i els certificats i les revisions i les
itv) funciona correctament.

Una aplicació així podria ser un éxit tant un cop a lloc (taxis a Nova York,
ufff!) com a l'avançada per a planificar desplaçaments (no són pocs els qui
arriben al Prat i agafen un taxi per anar a Salou, amb el taxista fregant-se
les mans).

Si algú s'hi posa que m'avisi  =)