[Geoinquiets Barcelona] OSM Editor

Adrià Mercader amercader.dev at gmail.com
Wed Jul 28 09:08:17 EDT 2010

Si es pogués digitalitzar cartografia per a OSM directament sobre
cartografia de Google tant fàcilment com proposes en dos hores
tindries un grup d'encorbatats a la porta amenaçant de demandar-te. El
problema no es tenir capes de fons de referència ni les eines de
dibuix, que poden ser més o menys fàcils d'usar, si no si estàs
autoritzat a digitalitzar sobre aquella cartografia.
De fet alguns dels editors existents ja permeten superposar serveis
WMS existents:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Comparison_of_editors#JOSM

Jo (vull dir, un amic meu) ho he provat amb el Merkaartor i les ortos
del ICC i va perfecte. Disposes d'unes eines de dibuix acceptables
sobre la orto del ICC.

Jo crec que l'eina que proposes no existeix encara simplement perquè
l'usuari "del carrer" necessita dibuixar la cartografia sobre una foto
de referència i poca cosa més, però aquesta cartografia de base no
existeix o quan existeix no té prou qualitat a moltes parts del món
(com la imatge satèl·lit de Yahoo o imatges Landsat, sobre les que si
que es disposa de permís per digitalitzar OSM)

Adrià Mercader