[Geoinquiets Barcelona] OSM Editor

Ruiz Almar, Ernest ERuiz at amb.cat
Thu Jul 29 04:00:47 EDT 2010

Hola,

Marc dixit:

"en un entorn de col·laboradors presumiblement massiu, no veig la figura del tècnic de CQ, haurem de cercar altres maneres com la puntuació per part de l'usuari dels treballs de cada editor, ...sembla increïble, però la necessitat de prestigi també funciona en el mon virtual (jo mateix vaig escriure durant molts anys en un foro i recordo amb emoció el dia que em va caure la cinquena estrella ;DD)."

Però si no hi ha un CQ ad-hoc llavors haurem d'entendre que la informació només podrà ser utilitzada en els contextos col·laboratius i no podrà tenir la veracitat que s'espera si volem anar més enllà, és a dir, als contextos oficials? Jo crec que s'hauria d'intentar fer l'esforç per trobar la via d'acreditar.  Com tu dius....."Si yo fuera presidente...o director d'algun IC....".   ;-)

La visió complementaria que apuntes potser és la més factible. No aprofitar "sinergies" sembla perdre força. Jo crec que....

Una aproximación mixta que combine el conocimiento adquirido por los profesionales a lo largo de años de formación y experiencia con las aportaciones rápidas y masivas de los voluntarios puede ser una alternativa razonable y beneficiosa para ambas partes.

Sense oblidar però que:

Entre ambos deberían establecer los cimientos que permitieran generar información geográfica voluntaria acreditada, un objetivo que se debería lograr en los próximos años. Este nuevo sistema de funcionamiento, evidentemente, debería ser evaluado para comprobar su eficacia y su operatividad, porque, no lo olvidemos, lo que sucede en el mundo colaborativo geográfico es algo muy nuevo y, por lo tanto, su evolución, puede ser incierta.

L'article és:

Haklay, M. (2008). How good is volunteered geographical information? A comparative study of OpenStreetMap and Ordnance Survey datasets.Londres, University College London.[6 de abril
de 2010]. Disponible en http://www.ucl.ac.uk/~ucfamha/OSM%20data%20analysis%20070808_web.pdf.

Veig que llegim les mateixes coses...

Ernest