RE: [Geoinquiets Barcelona] Presentació

Ruiz Almar, Ernest ERuiz at amb.cat
Wed Mar 10 05:03:27 EST 2010

Vaja!  Jo tinc una tesi inscrita fa 20 anys que es titula "La influència del SIG en la geografia". Una part del que volia dir es va publicar en un "llibret" escrit amb en David Comas al 1993. Està aparcada totalment, perqué tinc altres vides a més dels SIG  ;-)

He escrit sobre el tema de l'impacte de les TIG en Geo al 2n Congrés de Geografia i un article amb els mateixos continguts (revisats i una mica ampliats) a un llibre publicat a  Argentina per Gustavo Buzai (diu coses interessant sobre aquests impactes a nivell conceptual i de la ciència geogràfica). En ells reflexiono sobre aquest impacte i al final parlo de la neogeografia. Ara treballo en un possible article sobre el que comentem...ja veurem.

Es tracta, Oscar, de poder trobar aquests paràmetres que, tot i que depenguin del cas d'ús, haurien de ser àmpliament aplicables (bàsicament, per no liar la troca).

Estic d'acord en que calen els "mecanismes" per automatitzar, però primer calen els fonaments sobre els que fer l'automatització: que cal per que la informació geogràfica voluntària sigui creïble, integrable, etc?

La informació del Swiistopo de l'any passat està disponible a http://www.eurosdr.net/workshops/crowdsourcing_2009/ per si t'interessa.

Ernest