[Geoinquiets Barcelona] convertidor de kml

Adrià Mercader amercader.dev at gmail.com
Wed Feb 9 04:28:20 EST 2011

> Ja que parlem de KML l'altre dia vaig tenir la grata sorpresa de trobar
> aquest format entre els standards d'OGC!
> http://www.opengeospatial.org/standards/kml
Des de fa 2 anys :)
Com bé diu l'Alexandre, la OGC és va haver de rendir a l'evidència de
que el KML era el format de moda dels "neogeògrafs". Probablement
Google va fer alguna trucadeta per acabar-los de decidir.

> Desconec si és un magnífic i potent format,
L'estàndard GML, com qualsevol que hagi hagut de barallar-se amb
l'especificació sabrà, és un monstre de 450 pàgines, que descriu com
representar qualsevol entitat geogràfica coneguda per la humanitat. El
format KML bàsicament és un GML resumit i destil·lat. Al seu principal
impulsor (Big G) no li interessa representar entitats com
"AbstractParametricCurveSurface" (jo tampoc sé que és), sinó carregar
informació en clients lleugers com Google Maps o Google Earth. Però el
KML té limitacions greus com a format d'intercanvi de cartografia
estructurada. El més greu és que no permet conservar els atributs en
forma de camps o propietats (les eines que exporten a KML els agrupen
en un document HTML que es mostra als popups de Google Maps/Earth).
Tot i que les últimes versions de l'especificació afegeixen camps com
ExtendedData per definir dades customitzades, no hi ha un estàndard
definit sobre com fer-ho.
En resum, si no vols carregar les dades en un SIG i fer un join amb
altres taules o fer info, és un format senzill i conegut.

> però sé de cert que aquest serà
> el que ha de permetre que la informació geogràfica es pugui obrir a la
> majoria dels ordinadors casolans. Sense necessitat de programes tècnics ni
> de coneixement específic!
Totalment d'acord

> Per fi els alcaldes dels pobles petits de Catalunya (sense serveis tècnics)
> podran obrir la informació que els hi tramentem des de les agències
> cartogràfiques!!!
Com deia, el pobles petits de Catalunya han tingut més de dos anys per
descobrir KMLs i Google Earth i no sembla que hi hagi hagut cap
revolució.
Quan dius que podran obrir la informació, vol dir que el ICC
proporciona cartografia en format KML?

En qualsevol cas, els homes rudes de veritat fan servir GeoJSON :)