[Geoinquiets Barcelona] Dades Idescat a Google

Raf Roset rafroset at gmail.com
Sun Feb 20 08:50:22 EST 2011

"Perque dades RAW? Suposo que en Raf ho diu perque així la "gent" (per cert,
un concepte ectoplàsmic) podrà fer coses amb les dades."
No només. Si tens les dades crues pots conprovar si realment la informació
que t'han subministrat és certa. Sempre i quan apliquis al mateix conjunt de
dades D la transformació T original que han fet servir els que hagin
convertit les dades en informació. I a mi em sembla vital poden contrastar
sempre tot el que arriba i no donar res per cert sense analitzar-ho una
mica. Ja saps, amb un ús imaginatiu de l'estadística pots demostrar alhora
un argument i el seu contrari.

"Disposar de més info RAW, cooked o com sigui, que representa realment? I
que representa per a qui?"
Transparència. Per a tots. Tenir dades tancades amb pany i forrellat només
aprofita al propietari de la clau.

"Em sona a frase cuinada a algun gabinet de premsa (una salutació, també,
als responsables dels gabinets de premsa!)"
Si, la redacció sembla de gabinet de premsa. Però la idea és bona, si no fos
que en aquest pais la indústria de continguts digitals està segrestada per
uns estaments que no volen canviar de model de negoci a risc de perdre
l'status que ara tenen.

"Google no fa geoestadística ni de lluny! "
Tens raó. Google ha convertit les dades en informació aprofitant el
coneixement de l'Idescat. Però realment jo mai havia vist així ni havia
pogut manipular els indicadors d'aquesta manera abans (daus de brou!). Per
tant en aquest cas la suma de les dades més la visualització proporciona una
informació que jo puc convertir en coneixement. De moment només per mi, però
si sóc capaç de transmetre amb eficácia serà també per altres.

"Simplement recullen dades i les posen a les seves webs i ja està!"
No, ja està no. Fins ara no ho havia fet ningú. Ni l'Administració ni cap de
nosaltres. I menys a aquesta escala. Potser cal proporcionar a G totes les
dades, de qualsevol cosa, explicar-los com s'han de mostrar i esperar que ho
facin per adonar-nos del què no hem estat fent bé.