[Geoinquiets Barcelona] ArcGIS+Streetview+model acurat+...

David Nogué dnogue at planol.info
Wed Oct 5 06:00:11 EDT 2011

molt interessant, Marc.

però, per fortuna per a planol.info, els ajuntaments que vulguin tenir
la informació al dia seguiran necessitant dels nostres "brigadistes
topogràfics" ;-)

mentre la informació es capturi amb una càmera des d'un cotxe, serà
difícil resoldre les següents incidències:

- "fregonetas con malacatones" estacionades graciosament sobre les
voreres, que impedeixen veure què hi ha al darrera --> si passes quan no
hi ha cotxes estacionats, llavors és un horari fora del comercial i tots
els establiments estan tancats, no saps si funcionen o no, ni a què es
dediquen.

- mobiliari urbà dens, a mode "d'arbres que no et deixen veure el bosc";
potser, amb sort, moriran tots per inanició i falta de manteniment
durant el 2012

- àrees de polígon residencial, amb façanes totalment deslligades dels
vials, que fan invisibles els baixos comercials a qualsevol càmera des
d'un cotxe (polígos residencials que ocupen només el 50% de la perifèria
de les grans ciutats)

- il.legibilitat dels cartells dels comerços; el temps que es triga a
navegar per les imatges i entendre el què hi diu és molt superior al
temps que trigues en fer el mateix a peu de carrer on, si no entens,
preguntes

és a dir:

llogues un cotxe súper-car i, a sobre, dupliques feina.

veig molt més futur en l'etiquetatge "intel.ligent" (i no em refereixo
a: noms de botiga ben trobats i sense faltes d'ortografia), a posar
enganxines/vinils que portin un codi bidi o una cosa semblant que un ull
mecànic en moviment pugui entendre a la primera.

mentre això no passi, l'ull connectat a un cervell i un parell de cames
seguirà sent l'eina més eficient i barata...

David Nogué