RE: [Geoinquiets Barcelona] Resumen reunión 6 de octubre.

Ruiz Almar, Ernest ERuiz at amb.cat
Tue Oct 11 01:44:38 EDT 2011

Bon dia a tothom,

Com tinc per costum (i gràcies al Dr. Joan Vilà i Valentí que a les seves classes ens explicava l'etimologia de els paraules: Erdkunde!!!) vaig buscar que nassos significava la parauleta que tant mencionem i vaig trobar que el terme crowdsourcing se'l va inventar un paio que escriu a Wired i que és una contracció de crowd i outsourcing (no de source, com jo creia) o sigui "externalitzar cap al grup" des de l'empresa. I es va crear pensant en un nou model empresarial de proveir-se de serveis o altres elements externalitzant (aquí cap novetat) cap a un grup indefinit de persones (i aquí hi ha la novetat).

O sigui que entès estrictament és, ni més ni menys, que una nova manera de treballar les empreses i per tant lligaria amb el que sembla us va dir en Jordi Guimet. I suposo que al Forum TIG/SIG caldria "evangelitzar" les empreses sobre aquesta nova via de treball (això ho ha de fer geoinquiets? Aquí lo dejo Maria Teresa....). És allò que dos cervells pensen més que un i 10 cervells encara pensen molt més (la brute force?).

Una altra cosa és com l'interpretem nosaltres, jo diria que en una línia més "romàntica" treballant tots per assolir un objectiu perquè ens ve de gust, creiem que és util, etc... i no cobrem per fer-ho....mentre l'empresa si que busca beneficis.

Si el crowdsourcing del que parlem és empresarial, no m'interessa participar-hi (però si analitzar-lo per allò del treball gratis). Si és l'altra si que hi jugo.

Ernest