Re: [Geoinquiets Barcelona] Gràcies

Alexandre Nobajas nobita64 at yahoo.com
Mon Apr 9 18:34:30 EDT 2012

Introdueixo una nova temàtica de missatge: el racó del psicoanalisi i l'autoajuda.

Al ser un dels geoinquiets de la part inferior de la mitjana d'edat, conto la meva experiència dins el món laboral per si pot servir d'ajuda a algú que estigui començant en aquest món:

- Durant la carrera vaig poder treballar als estius en una empresa que feia POUMs i coses d'ordenació territorial  -òbviament una via ara tancada- com a tècnic fent treball de camp. Treballava en negre, però va ser una gran experiència, vaig fer servir el GPS per primer cop i vaig aprendre a utilitzar l'AutoCAD, que era el que feien servir. És per això que recomanaria sempre agafar qualsevol cosa que surti durant els anys de carrera, encara que sigui sense cobrar. Tot és experiència, que és el que marca les diferències enfront d'altres recién llicenciats.

- Després de fer el màster, em van contractar en un projecte de recerca com a postdoc (encara no sóc doctor ara) perquè la meva tesina era gairebé calcada al que estaven fent, però referida a una altra banda del món. És per això que la tesina de màster és molt important, ja que encara que no sigui una feina remunerada és quelcom que pots ensenyar i que demostrarà -o no- què saps fer. A banda s'aprén molt sobre gestió del temps, projectes o fins on es pot arribar.

- Encara que es retallin, sempre hi ha beques si un busca. I encara que sembli impossible que ens les puguin donar, mai se sap. Això sí, si no es compleix algun requisit essencial no val la pena perdre el temps, quedarem descartats a la primera.

- La feina que tinc actualment me la van donar gràcies a les hores dels vespres i caps de setmana que vaig dedicar a "perdre el temps", és a dir, a practicar amb cosetes que no tenien cap rendiment de cap mena. Jugar amb la realitat augmentada, fer xorradetes amb GoogleMaps o OSM, intentar fabricar un drone, jugar amb visualitzacions alternatives... Desenes de mini projectes, molts d'ells inacabats que són una font d'experiència. I és que si t'agrada el que fas, al final es converteix en un hobby.

- I al final, un cop entres a la roda i vas coneixent gent, van sortint petites feines que, tot i no permetre viure, ajuden a la formació. De fet, mai se sap, un exalumne meu va entrar de becari sense cobrar a una empresa recomanat per mi i ara té més estabilitat laboral que no pas jo.

Si algú vol continuar la temàtica "coses meves" (l'he rebatejat) està convidat a fer-ho!

Àlex