Re: [Geoinquiets Barcelona] crònica del sopar

César Martínez Izquierdo cesar.izq at gmail.com
Fri Feb 17 05:40:09 EST 2012

Bon dia,

Jo començaria per respondre la que (per a mi) té resposta més fàcil.
Per a ràster, format GeoTiff (tot i tenint els seus problemes).

I per a vectors, malauradament crec que no hi ha resposta
satisfactòria. Definint una sèrie de criteris bàsics:
- Que estigui BEN suportada per una gran varietat de softwares (gvSIG,
QuantumGIS, ArcGIS, Miramon, GRASS...)
- Que permeti múltiples capes en un fitxer
- Que no tingui una mida màxima (e.g. 2GB)
- Que permeti diferents alfabets sense problemes
- Altres: topologia, eficiència d'emmagatzematge...

La resposta crec que és: cap. Per a mi el primer punt és el més
important (de que valen les dades si no les pots obrir...), i llavors
la resposta és molt trista: Shapefile. Al menys, avui en dia. I amb
tots els problemes que té...

Perquè GML és massa complexe, poc eficient i en la pràctica no està
BEN suportat. SpatiaLite, ara mateix, tampoc. H2, ídem, etc...

A veure si algú aporta la solució màgica...

Salut,

César

2012/2/17 Carlos López Quintanilla <carlos.lopez at geodata.es>:
> Bon dia,
> En resposta a la pregunta del Sr Miranda, jo apostaria per un format obert i
> basat en fitxer: H2
>
> Conté multiples capes, topologia i queda compactat en un únic fitxers, com
> la GDB basada en Access d'ESRI, però en versió "oberta"
>

> Començo el debat....
>

> Que passeu un bon dia,
>

> Carlos López Quintanilla
>
> Consultor SIG
>
> M. +34 699.680.261
>
> carlos.lopez at geodata.es

   César Martínez Izquierdo
   GIS developer
   ETC-SIA: http://sia.eionet.europa.eu/
   Universitat Autònoma de Barcelona (SPAIN)