Re: [Geoinquiets Barcelona] crònica del sopar

Jorge Gaspar Sanz Salinas jsanz at osgeo.org
Mon Feb 20 04:55:26 EST 2012

2012/2/17 Oscar Fonts <oscar.fontsagmail.com>:
> Proposta de mínims: mantenir al menys un format d'entre les desenes que pot
> llegir gdal/ogr:
>
>   * Vector: http://www.gdal.org/ogr/ogr_formats.html
>   * Raster: http://www.gdal.org/formats_list.html
>
> I així ens assegurem de que tothom disposarà de l'eina per convertir-s'ho
> fàcilment a qualsevol altre format.
>
> O bé: integrar gdal/ogr amb l'eina de descàrrega. L'usuari escull un format
> de sortida, i es converteix de manera automàtica sota demanda.
>
> Posats a demanar, estaria molt bé un mètode de descàrrega i actualització
> [...]

Òscar el que dius em sona a muntó a un WFS en el que pots decidir el
output format tal i com fa el GeoServer que a més a més té suport per
escopir capes en formats des de OGR. Es a dir: publiques la capa en
WFS y els clients poden descarregar cada capa en els formats que tu
vullguis desde shp comprimit en un zip a KML, GML o altres formats
oberts o fins i tot formats de programaris privatius com els de ESRI,
MapInfo o Geomedia. Per suposat pots limitar el nombre de entitats que
es poden rebre per petició.

Aquest servei no té per què estar directament al públic, com a minim
et serveix per automatitzar la creació de carpetes de descàrrega en
diversos formats, per fulls, etc. Es molt fàcil fer scripts que facin
aquesta feina. No se, es una idea aixina a vuelapluma :-)

Més a http://docs.geoserver.org/latest/en/user/extensions/ogr.html

Salutacions
--
Jorge Sanz