[Geoinquiets Barcelona] Prooduir Mapes per llibre .llicencia cartografia

Raf Roset rafroset at gmail.com
Tue Mar 13 05:55:59 EDT 2012

Mmmmh, difícil:
segons sigui la llicència que acompanyi les dades hauràs de fer una cosa o
l'altra, però com a "guia bàsica per curar-se en salut" citar la
procedència de les dades té dos avantatges:
- reconeixement: en alguns casos no n'hi ha prou, però usualment el fet de
citar el productor de les dades el fa menys bel·ligerant a l'hora
d'interposar reclamacions
- rigor: identificar els datasets que has combinat ajudar a percebre la
qualitat del producte (allò tant antic de "shit in, shit out").

Evidentment el copyright del treball que es faci serà del qui el faci, però
la diferència entre fer aquest treball amb dades que es poden reutilitzar
(dades obertes) o fer-lo amb dades privatives per les quals cal pagar pot
ser molt gran.
I segons quin sigui la llicència de les dades obertes, pot ser que ni tan
sols et puguis atribuïr el copyright sobre l'obra derivada i en siguis
simplement un actor més.

Pots provar a contactar Ignasi Labastida, que d'aquestes coses en sap un
niu.

Raf

El 13 de març de 2012 9:03, robert colombo <robertcolombo at gmail.com> ha
escrit: