[Geoinquiets Barcelona] El temps del meteocat

Antonio Santiago asantiagop a gmail.com
div oct 17 06:55:21 PDT 2014

Crec que wladimir es refereix a la iniciativa "opendata" que promou que les
administracions publiquin el màxim nombre de dades en un format "fàcil" de
ser processat.
Actualment l'SMC (
http://dadesobertes.gencat.cat/ca/cercador/cerca-cataleg?&q=&formats=&organismes=10,&etiquetes=44)
no te gaire cosa al directori de "dadesobertes" de la generalitat.

El format actual d'aquestes dades, al meu parer, no és el més adient ni
util per ser processat. Com comentava en un altre email estem treballant en
passar-ho tot a JSON, a mes del fet que estem refent totes les aplicacions
amb les quals els tecnics de pronostic generen aquesta informació. Lo qual
vol dir que l'estructura en molts casos canviara substancialment.
Tambe estem treballant en un API REST per accedir a gran part de la
informació del SMC. El que ja no se dir-te es quines seran obertes i quines
no.

Respecte a la web, tambe estem treballant en canviar-la. Quasevol pot fer
"scraping" de la informació continguda (com a qualsevol altra web) pero,
com és lògic l'SMC no es fa responsable dels futurs canvis que pugui haver
a la web que i fassin deixar de funcionar aquestes aplicacions
"d'scrapping" (o comento perque molta gent s'ha queixat d'aixo).

Be, crec que ja m'estic extralimitant en el que puc dir i que no :) Com
sempre, com a ciutadans teniu llibertat per escriure al SMC i preguntar per
questions d'aquestes: com puc accedir a la informació? quina informació és
lliure? etc. Quanta més interes (per no dir pressió) popular hi hagi millor
per tots.

NOTA: "dadesobertes" nomes es un directori on estan enregistrades les
dades. Les dades fisicament les te l'SMC als seus servidors.
NOTA2: no feu cas de les meves errades ortigràfiques.