[Geoinquiets Barcelona] El temps del meteocat

Raf Roset rafroset a gmail.com
dis oct 18 04:29:54 PDT 2014

"passa que els usuaris no empenyen prou... ...o és que no s'utilitza res de
l'opendata??)"

Si? Realment?
O és que després de tants any de fer difícil el consum de les dades
"oficials", sigui mapa o meteorologia o qualsevol altre, els usuaris han
marxat cap a les alternatives "lliures" i costarà una barbaritat que tornin
(si és que mai ho fan?)?
Estic pensant evidentment en ICC vs. OSM, o Meteocat vs. Meteoclimatic,
etc.

I el debat etern (per si l'Ernest està a l'aguait) entre informació
autoritativa i UGC, que a aquestes alçades molt em temo que ja sigui
debades: quin valor afegit aporta "l'autoritat" i a quin cost?
Té sentit mantenir totes aquestes "agències" per enfrontar-les per una part
a Google i altres i per l'altra als usuaris organitzats en comunitats
d'interessos compartits? Es miri com es miri hi ha molts més "usuaris" que
"funcionaris" i els primers tenen molta més energia que els segons....

Em sembla que els canals pels quals els usuaris consumeixen les dades han
canviat (penseu en música, llibres, sèries, diaris, mapes, etc i reconec
que aquí hi barrejo també canvi de formats de distribució) i no hi ha una
reacció per part dels "actors" tradicionals d'aquests sectors altre que
demanar protecció a "papà Estat" (en forma de regulacions legals o d'ajudes
i cànons).

I mentrestant tot això passa, i encara discutim del sexe dels àngels, a la
resta del món apareixen iniciatives que donen la volta com un mitjó a
aquesta situació i que en breu ens passaran per sobre i no n'haurem vist ni
tan sols la seva ombra acostant-se.....

Raf

El dia 18 octubre de 2014 12:12, geo inquiet <geoinquiet at gmail.com> ha
escrit: