[Dutch] OSGeo Dutch chapter

Jeroen Ticheler jeroen.ticheler op geocat.net
Vr Dec 2 05:49:18 PST 2011

Hallo allen,

Vandaag heb ik al enkele tweets en emails hier en daar voorbij zien komen over de bijeenkomst in Utrecht gisteren. Goed om te lezen dat er veel enthousiaste mensen zijn!! Ik begrijp dat Just zich zelfs al heeft opgeworpen als directeur van OSGeo Dutch Chapter! Nu is het voor mij de vraag of we voor een dergelijke afdeling ook een legale entiteit moeten oprichten in de vorm van een Stichting of Vereniging? Ik ben er zelf voor dat er een Stichting wordt opgericht zodat GeoCat bijvoorbeeld kan sponsoren en zodat we makkelijk evenementen kunnen organiseren waar enig budget voor nodig is of op een andere manier geld in omgaat, contracten moeten worden afgesloten (zaalhuur om maar iets te noemen).

Het zou mooi zijn als we in de toekomst vanuit een dergelijke stichting een FOSS4G conferentie zouden kunnen organiseren, gericht op Nederland of een internationale conferentie.

Vriendelijke groeten,
Jeroen

GeoCat introduces Bridge©
An extension to ArcGIS© to instantly publish data and metadata on GeoServer and GeoNetwork.
See http://geocat.net for more details.

Jeroen Ticheler
GeoCat bv
Veenderweg 13
6721 WD Bennekom
The Netherlands
Tel: +31 (0)6 81286572
http://geocat.net

Please consider the environment before printing this email.