[Dutch] Lyme borealis onderzoek

Barend Köbben kobben op itc.nl
Ma Dec 5 00:16:32 PST 2011

Wij hebben in het grijze verleden ooit zoiets gedaan voor het RIVM met de
ziekte Kinkhoest. Zie het resultaat in Flash (jaja ik weet het ;-) op:
http://kartoweb.itc.nl/kobben/files/Kinkhoest.swf

De site is feitelijk het makkelijkste, aan de data zat nog heel wat
bewerking vast, om inderdaad valse patronen zoveel mogelijk er uit te
filteren (bv, de huisartesen bewaarden hun meldingen tot het einde van de
week). Deze data (en ik denk momenteel nog veel RIVM data) was toen niet
'open' en ik heb de ruwe data dan ook niet meer...

Maar de RIVMers van bv de zorgatlas (http://www.zorgatlas.nl/), bv Pieter
Frank van Boven (pieter.frank.van.boven op rivm.nl) zullen denk ik wel veel
van de ziekte en zijn data weten.

Groetjes,

--
Barend Köbben
ITC - University of Twente, Faculty of Geo-Information

On 04-12-11 23:12, "Milo van der Linden" <milo op opengeogroep.nl> wrote:

>Willy,
>
>Superbedankt voor de suggesties! Dat was inderdaad precies het soort
>antwoord waar ik naar zocht.
>
>Marc, Raymond,
>
>Technisch is het mij wel duidelijk, maar zoals jullie beide tussen de
>regels aangeven is het inderdaad wel belangrijk eerst de waarde van
>eventuele datasets te bepalen alvorens deze klakkeloos op een kaart te
>gooien.
>
>Ik ben heel benieuwd in hoeverre er ruis in de registratie zit.  Zo
>zijn er veel gevallen niet als borealis herkend of pas jaren na de
> [...]

Faculty of Geo-Information Science and Earth Observation (ITC)
University of Twente
Chamber of Commerce: 501305360000

E-mail disclaimer
The information in this e-mail, including any attachments, is intended for the addressee only. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or action in relation to the content of this information is strictly prohibited. If you have received this e-mail by mistake, please delete the message and any attachment and inform the sender by return e-mail. ITC accepts no liability for any error or omission in the message content or for damage of any kind that may arise as a result of e-mail transmission.