[Dutch] Poll: OSGeoNL of OSGeo.nl

Steven Fruijtier | Geodan steven.fruijtier op geodan.nl
Wo Dec 7 02:58:58 PST 2011

Hi Bart,

On 12/7/2011 11:38 AM, Bart van den Eijnden wrote:
> Als je doel is om een language chapter te zijn (dat lees ik in de
> logs), dan vind ik beide niks, aangezien deze namen betrekking hebben
> op Nederland.
>
> dut zou dan meer voor de hand liggen (ISO_639-1 language code).

Volgens ISO 639-1 is "nl"de language code voor 'Dutch; Flemish' .
ISO 639-2 definieert 'dut' als language code voor 'Dutch', voor
bibliografische toepassingen. Voor terminologische toepassingen is het
'nld'. En ISO 639-3 definieert weer alleen 'nld'.

'nl' lijkt mij dan ook het beste, en makkelijkst om te gebruiken.

Groeten, Steven

> Groeten,
> Bart
>
> --