[Dutch] Poll: OSGeoNL of OSGeo.nl

Steven Fruijtier | Geodan steven.fruijtier op geodan.nl
Wo Dec 7 03:03:25 PST 2011

Hi,

Nog wat mierengeneuk over ISO:

On 12/7/2011 11:54 AM, Just van den Broecke wrote:
> Daarom heb ik die stem-mogelijkheid ook opengehouden :-).
>
> Van OSGeoNL kan evt nog gezegd worden dat "NL" staat voor Nederlands,
> bij OSGeo.nl is de koppeling stringenter. "Dut" klinkt bijna als "Duh"
> of "Dutchbat". osgeo.es is ook spaanstalig... groeten,

Het maakt volgens de ISO standaarden officieel niet uit of de je
land/taalcode met kleine of hoofdletters schrijft. Maar ISO raadt wel
aan om bij land/taalcodes die gelijk zijn, zoals nl voor Nederland en
Nederlands, om dan de taalcode in kleine letters (nl) en de landcode in
hoofdletters (NL) weer te geven.

Groeten, Steven

> Just

*Geodan*