[Dutch] Re: nl tileschema and tileOrigins

Paul den Dulk pauldendulk op gmail.com
Di Dec 20 02:26:12 PST 2011

Hallo,

Mijn voorkeur is om ook de origin op te nemen in de richtlijn. Dit lijkt me
duidelijker. Als je hiervan wilt afwijken kun je aangeven wat de relatie is
tot geozet.

Een tileschema met een andere origin maar waarbij de tiles wel netjes op
die van geozet vallen (maar met een andere x/y) zou je 'geozet aligned'
kunnen noemen oid. Zodat je toch kunt aangeven dat het op geozet is
gebaseerd.

Je kunt nog iets dichter bij het volledige geozet schema blijven door wel
dezelfde origin te gebruiken maar een andere bbox te gebruiken. Als je niet
geinteresseerd bent in het continentaal plat gebruik je een kleinere bbox.
Op deze manier blijft de x/y per tile gelijk aan die van geozet. Het enige
verschil is dat sommige tiles in geozet niet bestaan in dat schema.
Misschien kunnen we hier ook een term voor bedenken (geozet matching?).
Combineren van dit soort 'matching' schema's is vrij ongecompliceerd

groet,
Paul