[Dutch] (Geen onderwerp)

Kor de Jong kor op jemig.eu
Di Okt 4 02:28:11 PDT 2011

Hoi Yoeri,

On 10/04/2011 11:12 AM, Yoeri van Wingerden wrote:
> ik heb geen ervaring met OpenSource software, ik heb Ubuntu virtueel
> draaiend, en mijn shapfiles staan op windows.
> Hoe kan ik deze bestanden importeren naar mapserver

Heb je Ubuntu draaien in een virtuele machine onder Windows? En in
Ubuntu heb je Mapserver draaien? Vraag je nu hoe je je bestanden vanuit
Windows in je virtuele machine zichtbaar maakt, of heb je dat voor
elkaar en weet je niet hoe je Mapserver configureert om je Shapefiles te
laten zien?

In beide gevallen zou ik de manuals er eens bijpakken (van
VMWare/VirtualBox en/of Mapserver), want dit zijn dingen die geheid
gedocumenteerd zijn. Of heb je dat gedaan en werkt het na lang proberen
nog niet? In dat geval moet je denk ik wat concreter zijn en precies
omschrijven wat je wilt doen, wat je geprobeerd hebt en wat er misgaat
(foutmeldingen!).

Succes!
Kor