[Dutch] Open data

steggink op steggink.org steggink op steggink.org
Wo Okt 5 00:50:17 PDT 2011

Thijs,

In de eerste alinea staat: "Er komt een Nationale Satellietdatabank
met *gratis* satellietbeelden waarmee ondernemers nieuwe producten en
diensten kunnen ontwikkelen. Voor dit initiatief komt 4 miljoen euro
beschikbaar."

Gezien de trend richting open data en de uitlatingen van Neelie Kroes
van afgelopen week, zou het een tegenvaller zijn als toch blijkt dat
de data niet gratis (en niet open) is.

Deze tegenstrijdigheid in het artikel bewijst maar hoe moeilijk goede
communicatie is.

Frank (die hoopt op gratis én open)