[Dutch] ondergrond google maps/ streetview importeren

Milo van der Linden milo op opengeogroep.nl
Wo Okt 5 11:51:47 PDT 2011

In tegenstelling to je eigen lagen hoef je voor openstreetmap en
google lagen geen mapserver te gebruiken. Je kunt ze rechtstreeks
vanuit OpenLayers aanroepen. Op de wiki van OpenStreetMap vindt je een
"simpel voorbeeld"

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OpenLayers_Simple_Example

Voor google kun je hier kijken (broncode van de pagina checken)

http://openlayers.org/dev/examples/google.html

Dit alles gecombineerd wordt hier getoond:

http://openlayers.org/dev/examples/spherical-mercator.html

In dit voorbeeld zie je zelfs hoe je yahoo, virtual earth en google combineert!

Op 5 oktober 2011 15:53 heeft Yoeri van Wingerden
<yoeri93 op hotmail.com> het volgende geschreven: