[Dutch] Open Source Tools

Milo van der Linden milo op opengeogroep.nl
Wo Okt 5 12:11:23 PDT 2011

Hallo Richard,

Er is vaak verwarring over "open source" en ik maak van de gelegenheid
gebruik om wat vragen te stellen over de tools die je beschrijft. Mijn
doel is een beeld te krijgen van de toegankelijkheid, beschikbaarheid
en volwassenheid. Om zelf een beeld te krijgen van waar de provincie
staat zou ik jou (en iedereen) aanraden om het gratis eboek "Open
source-software produceren" te lezen: http://producingoss.com/nl/

1. Is de broncode van de tools beschikbaar? Zo ja, moet die worden
aangevraagd of is die al in een "community" ondergebracht?
2. Worden de tools door anderen dan de provincie Drenthe gebruikt?
3. Welke licentie is voor de tools van kracht?
4. Is de provincie Drenthe eigenaar of initiator?
5. Wie hebben er meegewerkt aan het ontwikkelen van de tools?
6. Mag ik de broncode van de genoemde tools ontvangen of kan ik deze
ergens downloaden?

Met vriendelijke groet,

Milo van der Linden

Op 5 oktober 2011 13:57 heeft Richard de Bruin <rr.debruin op gmail.com>
het volgende geschreven: