[Dutch] Open Source Tools

Milo van der Linden milo op opengeogroep.nl
Do Okt 6 13:27:53 PDT 2011

Ik sluit me daar bij aan. Als development kies ik oplossingen op basis van
een technologie die ik kan beheer(s)en. Alternatieven op verschillende
programmeertalen zijn wat mij betreft welkom. Directe concurrentie op b.v.
Java vind ik daarentegen overbodig en niet zinnig. Samenwerking zoeken lijkt
me in dat geval zinniger. Zo snap ik niet dat er nog geen csw module is voor
geoserver, puur als server.
Op 6 okt. 2011 21:11 schreef "Marc Coevoet" <sintsixtus op gmail.com> het
volgende:
als metadata editor en catalog tool dat een grote community heeft van
gebruikers en ontwikkelaars.

om daar energie in te steken en innovatieve ideeën aan te voeren en te
verwezenlijken. Het opzetten van een community. Die duurzaam is kost al snel
twee jaar, en misschien wel meer als het concurreert met vergelijkbare open
source projecten.

die metadata en ook data omzetten (1 voor metadata voor GeoNetwork en 1 voor
configuratie van ArcIMS en MapServer). Probleem met die projecten is ook dat
ze geen community hebben en dus niet of nauwelijks verder worden ontwikkeld.
Esri gebruikers hebben blijkbaar moeite echt aan open source apps binnen
arcview bij te dragen :-( Ik ken meer van dergelijke projecten die daardoor
doodgebloed zijn terwijl er eigenlijk wel een markt voor is.