[Dutch] Re: Dutch Digest, Volume 10, Nummer 23

Jeroen Ticheler jeroen.ticheler op geocat.net
Wo Okt 12 06:46:45 PDT 2011

Ha Richard,
Ik hoop niet dat ik nu de indruk heb gewekt dat:
commercieel == alles draait om geld

Terwijl ik probeerde uit te leggen dat open source en commercieel niet tegengesteld zijn.

Als commercieel bedrijf doen we denk ik veel voor de open source community. Het ontwikkelen van kennis en delen daarvan staat bij mij hoog in het vaandel. We hebben al eens een kleine discussie gehad over het proprietary GeoCat Bridge, misschien dat dat je achterdochtig maakt? Ik geloof dat ik hele goede redenen heb voor die keuze, heb daar de nodige tijd over heb nagedacht en eerder mislukte alternatieve open source pogingen gedaan die op niets uitliepen. Dan wint mijn argument het (voor mijzelf) dat ik beter een goede proprietary brug kan slaan naar open source dan halfbakken mislukte oplossingen. Dan is het toch een win-win voor mijn bedrijf en open source (en de mensen die eenvoudig gebruik willen maken van die open source oplossingen vanuit hun bestaande proprietary GIS systemen).
Groet,
Jeroen

GeoCat Bridge for ArcGIS allows instant publishing of data and metadata on GeoServer and GeoNetwork. Visit http://geocat.net for details.
Jeroen Ticheler
GeoCat bv
Veenderweg 13
6721 WD Bennekom
Tel: +31 (0)6 81286572
HTTP://GeoCat.net

Send from mobile phone.

Op 12 okt. 2011 om 15:29 heeft Richard de Bruin <rr.debruin op gmail.com> het volgende geschreven: