[Dutch] Openlayers - Label met box

Barend Köbben kobben op itc.nl
Do Okt 20 17:57:35 PDT 2011

He Milo,

Wat is het probleem als een label een svg component wordt? Divs lijken me
voor labels minder logisch dan een svg text-je...

Trouwens net hier op SVGopen de paper [1] van Harris Hudson  over de SVG
InlineXhtml Addin for OpenLayers [2] gezien. We hebben het geprobeerd te
combineren met mijn eigen SVG WMS server [3] en dat ziet er zeer goed
uit... Nu kun je dus interactieve en zelfs geanimeerde lagen over ander
OpenLayers lagen combineren, bv een Google map met geanimeerde 'moving
objects' er over heen. Als ik terug ben zal ik die demo verder uitwerken
en publiek beschikbaar maken.

Barend

[1] -
http://www.svgopen.org/2011/registration.php?section=abstracts_and_proceedi
ngs#paper_53
[2] - http://trac.osgeo.org/openlayers/wiki/Addins/InlineXhtml
[3] - http://kartoweb.itc.nl/RIMapper/

--
Barend Köbben (Senior Lecturer)
ITC - University of Twente, Faculty of Geo-Information

On 20-10-11 21:30, "Milo van der Linden" <milo op opengeogroep.nl> wrote:

>Hallo allemaal,
>
>Ik ben op zoek naar een oplossing om in OpenLayers text labels te
>voorzien van een kader en vulkleur. Nu heb ik wel een patch gezien die
>voor OpenLayers 2.12 op de rol staat, maar die is nog niet uitvoerig
>getest.
>
>Het probleem is dat een text-label een svg component wordt. terwijl
>misschien een divje handiger zou zijn net als bij de popups. Ik weet
>alleen niet in hoeverre je een popup kunt laten openstaan bij een
>object dat beweegt.
>
>Het gaat namelijk om voertuigbewegingen op de kaart...

> [...]

Faculty of Geo-Information Science and Earth Observation (ITC)
University of Twente
Chamber of Commerce: 501305360000

E-mail disclaimer
The information in this e-mail, including any attachments, is intended for the addressee only. If you are not the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or action in relation to the content of this information is strictly prohibited. If you have received this e-mail by mistake, please delete the message and any attachment and inform the sender by return e-mail. ITC accepts no liability for any error or omission in the message content or for damage of any kind that may arise as a result of e-mail transmission.