[Dutch] Openlayers - Label met box

Bart van den Eijnden bartvde op osgis.nl
Vr Okt 21 00:31:35 PDT 2011

Hoi Milo,

op welk ticket duid je eigenlijk? Er zijn er meerdere volgens mij, en de eerste lijkt mij het meest veelbelovend.

http://trac.osgeo.org/openlayers/ticket/2965

http://trac.osgeo.org/openlayers/ticket/2349

OpenLayers kiest op basis van de browser de renderer, dus voor IE6 etc. wordt er gewoon teruggevallen op VML.  VML heeft ook labels.

Overigens hebben we bij Geozet gewoon gekozen een <span> oplossing, maar daar hebben we dan ook onze eigen Renderer geschreven.

Als je uitgaat van de standaard OpenLayers renderers (SVG, VML, Canvas) dan zou ik niet voor een div/span oplossing kiezen persoonlijk, maar voor iets wat past binnen de Renderer techniek van OL, dus een oplossing zoals in bovenstaand ticket(s).

Groeten,
Bart

--
Bart van den Eijnden