[Dutch] Fwd: dGPS met LEA-6T module

Frank Steggink steggink op steggink.org
Do Jun 28 12:58:42 PDT 2012

On 28-6-2012 21:32, Stefan de Konink wrote:
> In plaats van goed uitgemeten punten, zou het ook mogelijk zijn om
> bijvoorbeeld een meerdere BAG hoekpunten als uitgangspunt te nemen?
>
> Stefan
Dat denk ik wel. De nauwkeurigheid van de BAG is veel kleiner dan 1m,
wat de nauwkeurigheid van dit systeem zou zijn. Dus, als je de positie
van de dGPS ontvanger a.d.h.v. de BAG bepaalt (bijv. door hem op de hoek
van een gebouw te plaatsen met vrij zicht op de hemel, of even met een
meetlint in de weer gaat), zou het resultaat bruikbaar moeten zijn.

Dit vooropgesteld dat de absolute nauwkeurigheid van de BAG minder dan 1
meter is. Ik durf geen uitspraak te doen of dit inderdaad zo is ;)

Frank