[Dutch] Transformeren van hoeken bij herprojectie

Milo van der Linden milo op dogodigi.net
Wo Aug 14 05:59:29 PDT 2013

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende dillema:

Om een pijl-symbool te plaatsen bij de ingang van een gebouw op een
puntobject bereken ik in RD momenteel een hoek. Als ik vervolgens in
de RD projectie presenteer, dan wijst de pijl naar de entree van het
gebouw.

Nu transformeer ik mijn project naar wgs84. Vervolgens presenteer ik
in Transverse Mercator. De hoek klopt dan niet meer en het
pijlsymbooltje wijkt af.

Heeft iemand vaker met dit bijltje gehakt en wat is de
oplossingsrichting waarin ik moet denken? Ik kom er met een hoofd vol
met andere vraagstukken momenteel niet uit.

Alvast bedankt, elke hint in de juiste richting is welkom!