[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Eijnsbergen, C, van c.van.eijnsbergen op pzh.nl
Di Mrt 19 14:55:57 PDT 2013

Hallo Willy,
Ik ben de laatste tijd hier ook mee aan het worstelen. Uiteindelijk is het wel gelukt, maar door shapefiles te downloaden en gebruik te maken van pgAdmin III.
Waar ik erg veel aan gehad heb is deze website:
https://github.com/springmeyer/win-osm-workshop/blob/master/Tutorial.md

Ik heb het nu alsvolgt aangepakt:
1. Gezipte shapefiles downloaden van bijv. http://download.geofabrik.de/
(Of OSM-files via QGIS Openstreetmap-plugin downloaden, maar beperkt in omvang)
2. QGIS 1.8 en PostgreSQL/Postgis 2.0/PG Admin III waren al geïnstalleerd (inclusief plugins)
3. Vanuit de github-website: de verschillende sql opdrachten via pgAdmin III uitvoeren (900913.sql, legacy.sql en gistfix.sql)
4. osm2pgsql was al geïnstalleerd (laatste windows-versie)
5. Laad de shapefiles in pg Admin III via de plugin PostGIS Shapefile and DBF loader 2.0, en bij options
DBF file character encoding field kies voor "LATIN1".

Ik heb nu heel Nederland in PostGis staan. Volgende vragen zijn: hoe verbind ik daar een mooie stijl aan via QGIS, en wat doe je er verder mee?  ;-)
Hopelijk heb je er iets aan.

Met vriendelijke groet,
Chris van Eijnsbergen