[Dutch] OSGeo.nl "geotalk" op geobuzz-congres(25+26 nov) gehonoreerd

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Zo Jun 1 05:02:20 PDT 2014

Hallo lijst,

Ik kreeg vandaag het bericht dat mijn voorstel voor een "geotalk" (10
minuten beeldverhaal) voor het geobuzz congres door de programmacommissie is
gehonoreerd.

Of dit verhaal op de 25e of de 26e november wordt gehouden wordt nog nader
bepaald.

Hieronder nog even de omschrijving zoals ik die heb ingediend:

Onderwerp: Het open source geo landschap in vogelvlucht
Doelgroep: Iedereen die kennis wil maken met open source geo
Korte Beschrijving: In 20 beelden worden evenzovele open source geo
projecten en producten kort beschreven: wat is het, wat doet het, wat kan ik
er mee en welke voorbeelden van gebruik zijn er in Nederland.
Tot de projecten die voorbij komen behoren onder meer QGis, GeoNetwork,
GeoServer, OpenLayers, PostGis en GDAL/OGR.
Opmerkingen: Dit beeldverhaal kan als teaser dienen voor het OSGeo.nl plein
op de GeoBuzz: daar kan verder worden ingegaan op mogelijkheden van
specifieke open source geo projecten en producten.

Aan jullie de vraag om aan te geven welke implementatie van welk open source
geo project niet in deze "canon van de open source geo" mag ontbreken.

Groet,

Gert-Jan