[Dutch] AHN2 open data

Paul Meems p.meems op topx-group.nl
Do Mrt 6 04:05:36 PST 2014

Goedemiddag allen,

Het is inmiddels wel duidelijk dat men op de vrije AHN2 heeft zitten
wachten, want de server is overbelast ;)
Het vrijgeven van deze data biedt enorm veel mogelijkheden. Zo zijn we zelf
al geruime tijd op deze data aan het wachten voor onze SmartDakScan
webapplicatie.
Hiervoor gebruiken we de AHN2 om de zoninstraling op dakdelen te berekenen.
Ongetwijfeld zijn er nog veel meer toepassingen mogelijk.

Omdat het om zo veel data gaat: 0.5m resolution voor heel NL, is het
misschien handig als het door OSGeo.nl een beetje wordt gecoordineerd wie
wat met de data gaat doen, zodat er niet een aantal mensen tegelijkertijd
dagen/weken aan het rekenen zijn om bijv. zoninstralingskaarten te maken of
overstromingsgebieden of 3D modellen, etc. Zo zouden misschien de eerste
afgeleide data voor iedereen beschikbaar kunnen komen, waarna men (met een
deel) verder kan.

Zo maar een idee, graag hoor ik jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Paul Meems

*Paul Meems*Senior GIS consultant

06-53989481
TopX Geo-ICT <http://www.topx-geo-ict.nl>

 <http://topx-group.nl/topx-geo-ict>Wij bieden ondersteuning

voor MapWindow GIS <http://www.mapwindow.org/>

Mede-organizator van de MapWindow Open Source GIS 2014 conferentie in
Debrecen, Hongarije <http://geogis.detek.unideb.hu/TKonferencia/2014/>.