[Dutch] RD/NAP naar ETRS89 met NTv2 en VDatum

Huisman, Lennard Lennard.Huisman op kadaster.nl
Ma Okt 20 14:37:35 PDT 2014

Beste Sebastiaan,

Ik heb de testresultaten bekeken. Voor x,y en phi,lambda zijn deze gelijk aan de resultaten die je krijgt als je optie +nadgrids weglaat uit de projectiestring. Het rdtrans2008.gsb correctiegrid wordt blijkbaar niet gebruikt/gevonden tijdens de test. Ik heb de indruk at het naptrans2008.gtx grid wel wordt gebruikt, de hoogte bij conversie van rdnap naar etrs89 klopt namelijk.

Ter illustratie de output die ik krijg (proj 4.8.0 op windows):

cs2cs -s +init=rdnap:nordnap +to +init=epsg:4258 -E -f %.9f
155000 463000 0
155000 463000 0 52.156160556    5.387638889 43.255041641

Hierbij is in de 'nordnap' string de optie +nadgrids=rdtrans2008.gsb weggelaten. Het resultaat is gelijk aan die van het testscript

cs2cs -s +init=rdnap:rdnap +to +init=epsg:4258 -E -f %.9f
155000 463000 0
155000 463000 0 52.155172899    5.387203658 43.255106923

Dit is de juiste uitkomst. De 'rdnap' string heb ik ge-copy-pasted uit het rdnap bestand in de git repository.

In de tabel van het test script zit nog een kleine typo, ETS89 moet zijn ETRS89.

Gr,
Lennard

Disclaimer:
De inhoud van dit bericht is uitsluitend bestemd voor geadresseerde.
Gebruik van de inhoud van dit bericht door anderen zonder toestemming van het Kadaster
is onrechtmatig. Mocht dit bericht ten onrechte bij u terecht komen, dan verzoeken wij u
dit direct te melden aan de verzender en het bericht te vernietigen.
Aan de inhoud van dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Disclaimer:
The content of this message is meant to be received by the addressee only.
Use of the content of this message by anyone other than the addressee without the consent
of the Kadaster is unlawful. If you have received this message, but are not the addressee,
please contact the sender immediately and destroy the message.
No rights can be derived from the content of this message