[Dutch] NGR BAG geocoder

Meine Toonen meinetoonen op b3partners.nl
Vr Sep 26 05:33:31 PDT 2014

Hoi Rein,

Zelf heb ik goede ervaringen met Solr (http://lucene.apache.org/solr/), welke weer gebaseerd is op lucene (http://lucene.apache.org/).

Solr is erg snel, doet spatial queries en kan goed fuzzy search doen (persoonlijk vind ik de geocoder niet erg goed omgaan met fuzzy en partial search). Je zal hier zelf de data moeten invoeren en moet specificeren hoe het geïndexeerd wordt, en waarop gezocht kan worden. Het is dus geen kant en klare oplossing, maar je zal zelf het een en ander moeten configureren en inladen.

Met vriendelijke groet,

Meine Toonen
B3Partners BV
Tel: 030 214 2083
  _____

From: Rein van 't Veer [mailto:Rein.vantveer op den.nl]
To: Jan Boonen [mailto:jan.boonen op geodan.nl], dutch op lists.osgeo.org [mailto:dutch op lists.osgeo.org]
Sent: Fri, 26 Sep 2014 14:25:42 +0100
Subject: Re: [Dutch] NGR BAG geocoder

Beste Bart en Jan,

  Veel dank voor de reacties, dat is nuttige informatie. Ik heb inmiddels ook iemand gesproken bij E-id die mij meer gaat vertellen over bij wie ik kan zijn - maar ik zal de beperkte uptake en aanstaande vervanging van OGC OLS in overweging nemen hierbij. Ik begrijp van E-id dat de IPR voor de NGR BAG geocoder bij het Kadaster liggen.

  Ons doel is tot een open source infrastructuur te komen (naar Nominatim kijk ik met enige regelmaat) die ook historische aanduidingen kan geocoderen.

  Misschien kan ik de vraag algemener stellen: heeft iemand een goede tip voor een open source geocoder? Geonames vind ik te strikt - er zit geen 'fuzzy' tolerantie op die de BAG geocoder wel zo mooi doet - Google, Bing en OpenCage zijn niet FOSS...

  Met vriendelijke groet,

  Rein van 't Veer
  Technisch Projectmedewerker | Technical Officer

  Aanwezig: ma-di-wo-vr