[Dutch] Postcodegrenzen

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Ma Feb 2 11:33:21 PST 2015

Handig! Met zo'n voorbeeld heb je een fijn uitgangspunt.

Uit t blote hoofd wat suggesties voor verfijning:
Stap 1) Maak eerst 4 ppc polys en neem daarbij als voorwaarde op dat de
grenzen daarvan binnen een marge X (100m?) gesnapt moet worden naar
a) woonplaatsgrenzen
b) hoofdwegen (uit NWB)
c) spoorwegen (uit NWB)
d) water (uit top10?, want niet alleen vaarwater

Stap 2) Idem voor 5ppc, met als definitie dat een 5ppc binnen zijn (haar?) 4
ppc MOET vallen, en dat de 5ppc grens binnen een marge Y moet samenvallen
met een secundaire weg, en evt kleinere wateren

Stap 3): Idem 6 ppc, met als eis dat die binnen hun 5ppc MOETEN vallen, en
binnen een marge Z moeten worden gesnapt naar een weg, water van wat voor
niveau dan ook.

Voor alle stappen geldt uiteraard dat de polygoon alle bijbehorende BAG
adrespunten moet omsluiten.

Op de sites van Geodan (eigen bakkerij) en First Element (nog steeds
reseller vd Bridgis postcodebestanden) kun je wat inspiratie voor het
eindresultaat terugvinden.

groet,

GJ