[Dutch] Postcodegrenzen

Jan-Willem van Aalst info op imergis.nl
Zo Feb 8 08:44:50 PST 2015

Hoi,
Wat bij ESRI vooral opvalt is dat ze wegenassen benutten als begrenzing van
PPC6 gebieden... en dat voelt tamelijk intuïtief. Alle inspirerende ideeën
hierover zijn wat mij betreft hier welkom. En... er is meer dan appeltaart:
er is gerede kans dat er wat eenmalig stimuleringsbudget beschikbaar komt
voor de open geo community om dit ook daadwerkelijk te realiseren (met vier
cijfers voor de komma). Dan heb je dus al een warme appeltaart én een
envelopje met inhoud...  ;-)

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst
jw op imergis.nl
06-42746848

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: dutch-bounces op lists.osgeo.org [mailto:dutch-bounces op lists.osgeo.org]
Namens Richard Duivenvoorde
Verzonden: zondag 8 februari 2015 17:16
Aan: dutch op lists.osgeo.org
Onderwerp: Re: [Dutch] Postcodegrenzen

On 07-02-15 15:05, Bart van den Eijnden wrote:
> Esri NL kaart het probleem ook aan op hun blog:
>
> http://blogs.esri.nl/515/

Leuk, ik ben wel benieuwd HOE precies... Ziet er in de blog wel uit als een
heel selectief stukje :-)

Ik heb http://duif.net/pc6/ even in laten zoomen op precies hetzelfde
stukje. Ben erg benieuwd hoe het buitengebied eruit ziet bij jullie....

maar 100% vlakdekking helemaal geautomatiseerd voor Nederland EN mooie
eenvoudige vlakken, bruikbaar voor een choropleet: dan verdien je een
appeltaart vind ik.

misschien moet ik er maar een prijsvraag van maken: de eerste die een
'mooie' topologische opendata pc6 levert krijgt een warme appeltaart van me,
MITS er ook bij wordt gezegd hoe het is uitgevoerd, en dit reproduceerbaar
is.

OPENdata zou niet alleen moeten gaan over of je het gratis weggeeft of als
service aanbiedt, in mijn definities is openheid en uitwisseling van kennis
en gebruik minstens zo belangrijk (zie bv het http://www.nlextract.nl/ van
Just als een ideaal voorbeeld).

Maar laten we vooral doorgaan met proberen tot een mooie dataset te komen!

Groetjes,

Richard Duivenvoorde