[Dutch] QGIS en Oracle, ervaringen of budget

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Wo Jul 1 07:46:27 PDT 2015

Mensen,

net gecontact door iemand die issues (o.a. niet volledige afbeelden van
alle objecten, of vreemde vertragingen bij sommige tabellen) had met
Oracle in combi met QGIS

ik heb zelf maar beperkte ervaring met die combi, en heb de volgende vragen:

- zijn er mensen die wel dagelijkse ervaring hebben met die combi en
zouden ze die met mij willen delen

- zijn er mensen die evt wat tijd hierin willen steken om met mij een
Oracle db + zooi data op een CentOS willen zetten om dit soort QGIS
issues te kunnen reproduceren/testen/debuggen

Heb eerder wel al Oracle op een CentOS bak hier naast me gezet, maar
ontbeer gewoon de dba-ervaring om die daarna weer 'normaal' in de lucht
te krijgen/herstarten en evt een paar grote datasets in te lezen...

Iemand (zakelijk of prive) zin om hier wat tijd in te steken?
Met als doel QGIS beter te laten werken op Oracle (hoewel ik liever
Postgis propageer natuurlijk, maar vooral Gemeenten hebben nu eenmaal
Oracle draaien)

Groet,

Richard Duivenvoorde