[Dutch] Fwd: RD/ETRS89 Kennissessie 17 juni | presentaties en rapport beschikbaar

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Vr Jul 3 03:22:45 PDT 2015

Dank voor het doorsturen Just!

Vooral de Appendici van het rapport zijn voor mij HEEL verhelderend!

Blijft natuurlijk lastige kost die transformaties (en het vaststellen
van standaarden/procedures...).

Wat is de status van GDAL/28992+correctiegrid?
Want als ik het goed begrijp, heb je daarmee dan eigenlijk een goed
uitgangspunt om evt die transformatie met GDAL te maken?

Zoiezo zou het natuulijk ideaal zijn als die binnen de GDAL-lib zou
kunnen worden opgelost (of een andere Open Source lib), dan kunnen
andere gispakketten daarop inhaken met extenties e.d.

Hoop dat het die kant opgaat, lijkt me niet handig om dat via een
transformatie-service te doen (vanwege het grote aantal bestandjes wat
je evt moet doen, of vanwege de grootte van de bestanden en het veelvoud
aan formaten.. hoe behandel ik bv een grote Postgis DB)?

Van de andere kant heb met een service wel een 'canonical' transformatie
implementatie, en heeft iedereen het dan uiteindelijk op de juiste
manier gedaan, maar goed dat zou ook goed GDAL kunnen zijn :-)

Ben benieuwd

Groetjes,

Richard

ps Waarom staat er steeds zo expliciet RDNAPTRANS-TM-procedure (is daar
iets trademarked ofzo)?