[Dutch] RD/NAP naar ETRS89 met NTv2 en VDatum

Sebastiaan Couwenberg sebastic op xs4all.nl
Wo Feb 3 10:53:04 PST 2016

On 29-01-16 09:44, Sebastiaan Couwenberg wrote:

> Met PROJ.4 4.9.2 slagen de tests 07 t/m 10 helaas niet meer, zoals
> gerapporteerd door Andreas Beckmann in Debian Bug #813066 [0].
>
> In de verbose output van het test script is te zien dat met 4.9.2 wel
> waardes berekend kunnen worden die buiten de grid vallen. Hierdoor
> worden de overrides niet gebruikt waardoor de tests falen. Zie de
> bijgevoegde logs van het test script met PROJ.4 4.8.0 en 4.9.2.
>
> Interessant is dat voor de conversie van ETRS89 naar RD/NAP tests 07 t/m
> 09 nu wel slagen, met waardes die binnen de marge vallen. Voor test 10
> [...]

Naar aanleiding van de discussie met de PROJ.4 developers [0] is een fix
aan de proj 4.9.2 package toegevoegd die ook gemerged is voor de
aankomende 4.9.3 release, waarmee de huge value detectie weer van
toepassing is op de GTX zoals in voorgaande versies.

[0] http://lists.maptools.org/pipermail/proj/2016-February/007327.html

Mvg,

Bas

--
 GPG Key ID: 4096R/6750F10AE88D4AF1
Fingerprint: 8182 DE41 7056 408D 6146  50D1 6750 F10A E88D 4AF1