[Dutch] GeoServer SETUP voor 'actie' zoals in QGIS

Rini van de Laar rini.vandelaar op live.nl
Zo Nov 6 11:13:13 PST 2016

Hallo,

Kun je in GeoServer een koppeling te maken met andere programma's zodat ik ook hier een link kan leggen met Webtrees / PIWIGO

Nu kan ik in QGIS via 'acties' een koppeling maken naar Webtrees / Piwigo, en deze programma's activeren en zo doende de betreffende data openen.

Bijv het openen van een Hulpkaart die gebruikt is om de perceel aanpassing in te tekenen (digitaliseren).
Omschrijving: Toon in Digitaal Archief de Hulpkaarten
Actie: http://<ip<http://%3cip>-adress-server>/piwigo/galleries/[% "bscanpad" %][% "bscan" %]

Ik heb nu via OpenGeo Suite (GeoServer / GeoExplorer) een kaart gemaakt van Mierlo 1832.
Via het Internet kun je deze kaart benaderen en de info van de percelen / bouw / water en wegen lagen opvragen.

Is een dergelijke mogelijkheid ook aanwezig in GeoServer / GeoExplorer.

Mvg,

Rini van de Laar.