[Dutch] gegevensmagazijnen: Groeien NLExtract en BRMO naar elkaar toe?

Mark Prins mc.prins op gmail.com
Ma Mrt 13 01:34:40 PDT 2017

On 12-03-17 21:56, Gert-Jan van der Weijden - Stichting OSGeo.nl wrote:
> [...]
> achtergrond, en met nu nu een eigen doelgroep
>
> NLExtract wat meer bottom-up, als direct gevolg van het als open data
> vrijkomen van de BAG.
>
> BMRO als totaalaanpak, op basis van RSGB (het referentiemodel voor
> gemeenten, maar ook erg druk in gebruik bij provincies)
>
> Maar wel beiden met als doel de basisregistraties operationeel te maken.
>

> Nu 2,5 jaar verder, zie ik dat beide projecten meer en meer gaan overlappen:
>
> - NLExtract doet inmiddels BAG, BGT, BRK, BRT
>
> - BRMO doet BAG en BRK, met NHR en BGT in aantocht. En als bonus (buiten

De brmo verwerkt BAG, BRK, NHR berichten en BGT (GML-light variant)
bestanden, in aantocht zijn integratie van de BRT-loader in de beheer
omgeving en BRP aansluiting.
Met de berichten wordt ook geschiedenis opgebouwd dus je kun
bijvoorbeeld lokaal filiatie onderzoek doen.

> (waarbij BRMO voor de BAG nota bene de datalader van NLExtract als optie
> heeft).

Dat is niet correct, brmo heeft een eigen datalader. We hebben wel eens
een ETL van nlextract-model naar rgsg-model ingeregeld met  datastorelinker

disclaimer; ik werk aan de BRMO.