[Dutch] RD Tiling schema en QGIS Tile Scale Panel?

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Di Okt 24 13:19:12 PDT 2017

On 24-10-17 13:55, Y de wolff wrote:
> Hallo,
>
> Heb voor datzelfde probleem ooit eens half Google afgezocht. De kern van
> het probleem was dat QGIS en de OWS-Standaard van verschillende
> pixelgroottes uitgaan. OWS stelt dat een pixel 0,28mm² groot is en QGIS
> als ik het goed heb ~0,2645mm².
>
> (0,28 / 0,264583342) * 1:6.000 = 1:6.349.

Mmm, hoe hebben we dat nu weer opgelopen :-(

Hier ook een voor mij niet zo'n heldere discussie:
https://issues.qgis.org/issues/6430
Het is me niet duidelijk of deze heren nu langs elkaar heen ... praten,
of dat Juergen gelijk heeft, en je die schaal die we tonen bij de
'schaalschuif' gewoon niet dezelfde hoeft te zijn als die van de server???

Anyway, ik was er ook wel al eerder achtergekomen dat er wat verschil
lag tussen QGIS en Geonovum en heb er toen een verhaaltje over
geschreven om 1 van die 2 in je 'schaal-keuze'-menuutje te krijgen:

http://www.qgis.nl/2015/06/14/change-predefined-scales/

in die xml-letjes zitten idd precies die waarden die jullie noemen...

Hier nog een discussie:

http://osgeo-org.1560.x6.nabble.com/QGIS-vs-Mapserver-someone-use-wrong-scale-td5033571.html

Groet,

Richard Duivenvoorde