[OSGeo Suomi] Paikkatietomarkkinoista

Ari Jolma ari.jolma at tkk.fi
Fri Aug 1 05:16:57 EDT 2008

Tämä vastaus on hieman viivästynyt lomailujen takia, olen pahoillani...

Kiitos vaan Jukka ja Wolf. Paikkatietomarkkinoille tosiaan on tulossa
yhteinen ständi vapaalle softalle. Olen ollut yhteydessä
Maanmittauslaitokselta Kari Leppäahoon, joka järjestelee asiaa.
Toukokuussa asia oli siinä mallissa, että sinne tulisi osasto, jossa
olisi 3 - 4 pöytäpaikkaa, joihin halukkaat pääsevät esittelemään 100
euron hintaan - luennoitsijoille ilmainen (itse pidän kaiketi kaksi
luentoa: yhden tavallisen ja yhden tietoiskun). Esittelijäkohtaisia
kiinteitä rakenteita ei voi tehdä.

Ehkä meidän pitäisi miettiä oma ehdotus ja sitten sen kanssa keskustella
MML:n kanssa? OSGeohan on sateenvarjo, jonka alla on useita softia,
joilla on kullakin omat osaajansa ja näilla voi olla aikataulu noilla
pöydillä. OSGeo saisi kyllä olla esillä yhteistyöorganisaationa.

Wolfin idea FOSS4G:stä: FOSS4G konferenssithan järjestetään hakemusten
perusteella, joten ihan pelkkä halukkuus ei riitä. Siinä asiassa voisi
yhdistää voimia joko paikkatietomarkkinoiden kanssa tai sitten esim.
COSSin kanssa (kuten nyt Cape Townissa GISSA:n kanssa). Oma kokemukseni
konferenssien järjestämisestä on aika vähäinen. Yksi mahdollisuus on
käyttää kaupallisia konferenssinjärjestäjiä (kuten Paul Ramsey teki
Victoriassa) apuna. Kolmas esimerkki on Lausannesta, jossa homma
hoidettiin yliopiston kampuksella.

Ari

--
Prof. Ari Jolma