[OSGeo Suomi] Paikkatietomarkkinat

Jaakko Kahkonen jaakko.kahkonen at fgi.fi
Fri May 23 10:58:30 EDT 2008

Arin kirjoittamaa:

> Sitten pitäisi päättää miten vapaata lähdekoodia esitellään. Minun
> näkemykseni on, että kannattaisi olla pääosin OSGeon alla, mutta ei
> mitenkään dogmaattisesti. Pääasia on että puhutaan vapaan lähdekoodin
> ohjelmista ja esim. firmoista ja ihmisistä, joilta saa tukea & tietoa
> niistä.

Esim. OGC:n avoimet WMS- ja WFS-rajapinnat ja niitä tukevat sovellukset
(MapServer, Geoserver) voisivat olla INSPIRE:n myötä kiinnostavia
esittelykohteita + asiaskasohjelmat (OpenLayers, Mapbender, u-Dig...).

<http://www.opengeospatial.org/standards/wms>
<http://www.opengeospatial.org/standards/wfs>

<http://geoserver.org/>
<http://www.osgeo.org/mapserver>