[OSGeo Suomi] Listalla myös

Jussi Rasinmäki jussi.rasinmaki at simosol.fi
Tue May 27 09:58:04 EDT 2008

Hei,

Tässäpä lyhyt yhteenveto linkeistäni osgeoon:
Olen ollut ja olen yhä mukana kehittämässä avoimen lähdekoodin
metsäsuunniteluohjelmistoa (www.simo-project.org). SIMOn koodauksessa
pääasiallinen työkalumme on ollut Python.
- oman GIS-komponentin itu on julkaistu osana projektia, tekijänä Timo Pekkonen
- jatkossa on tarkoitus ympätä SIMOon Grassin analyysikirjastoja
käytettäväksi osana simulointilaskentoja
- Python Cartography Libraryn moduuleilla (Shapely, RTree) tulee
tod.näk. olemaan iso rooli kun integroimme paikkatietojen
prosessointia osaksi SIMOn simulointeja.
- Quantum GIS on satunnaisessa käytössä
- sivujuonteena: Helsingin yliopiston metsävarojen käytön laitoksella
on käytetty Mapserveriä ja Ka-mappia kurssityökaluina, mutta tuon
kurssin jatko näyttää hyvinkin epävarmalta.

Jussi
Jussi Rasinmäki
Simosol Oy
Eteläinen Asemakatu 2B, 11130 Riihimäki, Finland
+358-400382364
jussi.rasinmaki at simosol.fi