[OSGeo-Greek] Οργάνωση της Ελληνικής κοινότητας OSGeo για το 2012

Angelos Tzotsos gcpp.kalxas at gmail.com
Mon Mar 5 08:17:44 EST 2012

Καλησπέρα Δημήτρη,

On 03/05/2012 01:25 AM, Dimitris Kotzinos wrote:
> Καλησπέρα σε όλους,
> και ιδιαίτερα στον Άγγελο και το Νίκο που επέστρεψαν στην πολιτική ζωή
> μετά την υπηρεσία στην μαμά πατρίδα!
> Παιδιά, χαίρομαι που σας βλέπω πίσω με όρεξη! :)

Καιρός ήτανε :)

> Καταρχήν να ζητήσω συγνώμη για την καθυστερημένη ανταπόκρισή μου στα
> αρχικά μηνύματα του Άγγελου, ήμουν σε ένα ταξίδι μεταξύ άλλων.

Κανένα πρόβλημα, όλοι τρέχουμε αυτό τον καιρό, είναι απολύτως κατανοητό

> Θα ήθελα να αρχίσω λέγοντας συγχαρητήρια στον Άγγελο για το release
> του live DVD και θα ήθελα του χρόνου να έχουμε στο αντίστοιχο μήνυμα
> (και αυτό είναι πρόκληση/πρόσκληση προς όλους εμάς τους υπόλοιπους)
> ανακοίνωση πως στη δουλειά συμμετείχαν περισσότεροι άνθρωποι και
> εργαστήρια γεωπληροφορικής ανά την Ελλάδα και όχι μόνο από το ΕΜΠ.
> Οπότε είναι σημαντικό να απευθύνουμε πιο οργανωμένα πρόσκληση
> συμμετοχής σε περισσότερους ανθρώπους.
> Σε κάθε περίπτωση πάντως μπράβο Άγγελε για την πολλή και εξαιρετική
> δουλειά που κάνατε και είμαι βέβαιος πως θα σας ανατεθεί και στο
> [...]

Ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Συμφωνώ απόλυτα να συμμετέχουν όσοι
περισσότεροι γίνεται από την κοινότητα.

> Να έρθω τώρα και στα υπόλοιπα θέματα που ανέφεραν ο Άγγελος και ο Νίκος:
> (1) ενημέρωση για την περυσινή συνάντηση GFOSS Users Camp:
> Μπορώ να πω πως πήγε εξαιρετικά! Περιμέναμε γύρω στα 30 άτομα και
> είχαμε πάνω από 70 δηλώσεις και 50 συμμετοχές! Όπως είπε και ο Νίκος
> με υψηλής ποιότητας υλικό!
> Και με υψηλής ποιότητας συμμετοχή!
> Ετοιμάζω ένα site αφιερωμένο στο γεγονός με τις παρουσιάσεις και υλικό
> από τη συνάντηση! Ελπίζω να το έχω έτοιμο σύντομα. Επίσης θα
> δημοσιευτεί σύντομα (και θα το προωθήσω και στη λίστα) ένα report από
> την εκδήλωση στο περιοδικό της HellasGIs.
> [...]

Άψογα! Λυπάμαι που δεν κατάφερα να έρθω....

> (2) έχουμε ήδη ξεκινήσει προετοιμασίες για την φετινή 2η συνάντηση,
> έχουμε βάλει μερικά πράγματα σε μια σειρά, μόλις καταλήξουμε σε μερικά
> βασικά πράγματα θα σταλούν προσκλήσεις και στη λίστα αλλά και ανοιχτά
> μέσα από όσα κανάλια διαθέτουμε για τη συμμετοχή όλων τόσο οργανωτικά
> όσο και με παρουσιάσεις/workshops/κλπ

Θα μπορούσε κάτι τέτοιο να οργανωθεί εδώ σε αυτή τη λίστα? Να υποθέσω
ότι η HellasGI είναι και φέτος πίσω από την οργάνωση?

> (3) θα ετοιμάσω, όπως και κάθε χρόνο, το Annual Report για το 2011, αν
> κάποιος έχει υλικό δράσεων να συνεισφέρει που δεν γνωρίζω ας
> επικοινωνήσει μαζί μου είτε απ' ευθείας είτε μέσω της λίστας.
> Σημειώστε εδώ πως είναι σημαντικό σε δράσεις μας να αναφέρουμε το
> OSGeo! Καλό είναι βέβαια να υπάρχει μια συνεννόηση πρώτα.

Φυσικά και μπορούμε να συνεισφέρουμε σε αυτό. Θα επανέλθω στο θέμα.

> [...]
> χρησιμοποιούμε, αν και μου φαίνεται λίγο δύσκολος τρόπος επικοινωνίας!
> :) Το χρησιμοποιώ βέβαια και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις.
> Διαχειριστής από ότι καταλαβαίνω είναι ο Άγγελος (?, θα μας το
> επιβεβαιώσει ο ίδιος), ο οποίος το ξεκίνησε - για τα υπόλοιπα θα μας
> ενημερώσει ο ίδιος.
> Προτείνω όμως να χρησιμοποιούμε πρώτα περισσότερο τη λίστα, μια και
> πρέπει να έχουμε μια σειρά θεμάτων για να συζητάμε στο κανάλι και αυτά
> θα πρέπει να τίθενται οργανωμένα μέσα από μια σειρά συζητήσεων μέσω
> της λίστας πρώτα και να συζητιούνται διεξοδικά μετά.

Δεν είναι τυχαίο που όλα τα ελευθερα λογισμικά χρησιμοποιούν το IRC για
την επικοινωνία και την οργάνωση του Development. Επιπλέον για τα
λογισμικά της OSGeo υπάρχει υποχρεωτικά και meeting που πρέπει να
γίνεται τακτικά στο IRC, βάση των επιτροπών καθοδήγησης.

Πιστεύω ότι είναι ένας πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας και σε συνδιασμό
με την λίστα (η οποία φυσικά και πρέπει να είναι ο κύριος τρόπος
οργάνωσής μας) μπορούν να βοηθήσουν τον κόσμο να έρθει σε επαφή μαζί μας.

Σχετικά με τη διαχείριση του καναλιού, μπορούμε να προσθέσουμε
διαχειριστές, δεν είναι πρόβλημα αυτό. Επείδη το δημιούργησα, απλά
έπρεπε εκείνη τη στιγμή να γίνει register και επομένως ανέλαβα προσωρινά
διαχειριστής...

Συμφωνώ με τον τρόπο που περιγράφεται εδώ. Αρχικά να γίνεται μια λίστα
με θέματα προς συζήτηση, στη συνέχεια να γίνεται μια ατζέντα συνάντησης
και μετά να ορίζεται μια κοινή ώρα για live συζήτηση στο κανάλι. Ας
γίνει αρχικά και μια φορά το μήνα ή μια φορά κάθε 2 εβδομάδες και
βλέπουμε πως προχωράμε ανάλογα και με τη συμμετοχή.

> [...]
> ελάχιστη κίνηση οπότε και ακόμα τα καταφέρνω. :)
> - ο συνάδελφος Χρήστος Ιωσηφίδης έθεσε θέμα να γίνει δημόσιο to
> membership της λίστας. Η μέχρι τώρα πρακτική στο OSGeo είναι να μην
> είναι δημόσια τα ονόματα (γι' αυτό αν ρωτήσετε τη λίστα δεν θα σας
> απαντήσει) καθαρά για λόγους αποφυγής spamming και άλλων τέτοιων
> πρακτικών. Μια ενδιάμεση λύση - αλλά ΜΟΝΟ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΤΕ ΟΛΟΙ - είναι
> να στείλω σε όλους τους εγγεγραμμένους στη λίστα όλα τα ονόματα, ώστε
> να κυκλοφορήσει ελεγχόμενα. Η λίστα μας έχει λίγο spam μέχρι τώρα (σε
> εσάς δεν φτάνει καθόλου δε) και θα ήθελα να μείνει έτσι.

Σχετικά με τη λίστα, δεν νομίζω να υπάρχουν θέματα διαχείρισης :)
Όσον αφορά το θέμα της δημοσίευσης των μελών της λίστας, συμφωνώ ότι θα
ήταν καλό να γνωρίζουμε ποιοί συμετέχουν και ποιοί ενημερώνονται,
άλλωστε το ελεύθερο λογισμικό πρέπει να διέπεται από ανοιχτές
διαδικασίες. Όμως υπάρχει και το θέμα του spam. Η δική μου πρόταση είναι
η παρακάτω:

Λογικά τα σίγουρα μέλη της λίστας είναι αυτά:
http://wiki.osgeo.org/wiki/Greek#Current_Members
Εφόσον ο διαχειριστής διαπιστώσει πολλούς περισσότερους εγγεγραμμένους
στην λίστα ταχυδρομιου, καλό θα ήταν να το μάθουμε ώστε να καταλάβουμε
την δυναμική της λίστας.

> [...]
> εκδήλωση διοργανώνεται από τις open source communities της Ελλάδας
> κάθε χρόνο και σε άλλη πόλη.
> Θα ήταν καλό να έχουμε παρουσία και σαν OSGeo και ελληνική κοινότητα
> GI open source αλλά και σαν άτομα με παρουσιάσεις και ίσως και κάποιο
> workshop. Το format είναι ανοικτό και κάτι τέτοιο θα έχει μεγάλη
> απήχηση εδώ μια και είναι και το τμήμα μου! :)
> Οπότε τι λέτε; Ενδιαφέρεστε και αν ναι ποιοι και πως;
> Αυτό είναι ίσως ένα καλό θέμα συζήτησης στη λίστα - οπότε περιμένω
> ιδέες και μετά συνεχίζουμε τη συζήτηση και στο IRC.

Πολύ καλή ιδέα προώθησης.
+1 από μένα αρχικά για μια παρουσίαση της δράσης της ελληνικής
κοινότητας OSGeo.
Προσωπικά μπορώ να παρουσιάσω 2 θέματα στα οποία έχω δουλέψει προσωπικά,
το OSGeoLive αλλά και το pycsw που πλέον υποστηρίζει την οδηγία INSPIRE
σαν υπηρεσία καταλόγου.

> Ζητώ συγνώμη για το μέγεθος του μηνύματος, αλλά είχαμε καιρό να τα
> "πούμε" και τέθηκαν διάφορα ενδιαφέροντα θέματα! Θα επανέλθω και
> φυσικά περιμένω αντιδράσεις από όλους σας όσο το δυνατό πιο σύντομα.
> Ελπίζω να είναι η αρχή πολλών καινούριων πραγμάτων που θα κάνουμε -
> πρέπει όμως να πω πως όλα απαιτούν περισσότερη συμμετοχή και
> συνεργασία από όλους μας. Χώρος και δουλειά υπάρχει για όλους! :)
>
> Χαιρετισμούς,
>
> Δημήτρης

Χαιρετισμους,
Άγγελος