[mapserver-users] new layers for Query : no results

marie-christine herve mcherve at cirad.fr
Mon Jun 3 04:28:20 EDT 2002

hello
((first i try explain in english))
i need some help about mapscript and queries ,
i have a .TAB in mapinfo with many attributes (>200), and users can
choose to query severals among them (no limit).
I don't want to put them all in my map file but i've build new layer
with ms_newLayerObj($mapO) .
When i do that, i have no results for these layers , i verify that they
are known in the map. Their status is ON, but i don't know if they have
a template for the query. To be sure I create classes for them by
copying the existing classes of a layer in my map file which have a
template, but no results .
I use the queryByPoint method, it works well with the layers in my
mapfile.

is there any other way to create new layers queriable ?
please if somebody can help

(PHP/Mapscript mapserver 3.5)

thanks ,
MC

in french more easy for me :
J'ai beaucoup d'attributs dans un fichier .TAB de mapinfo. L'utilisateur
doit pouvoir interroger les valeurs de plusieurs attributs de cette
table (nombre inconnu et iilimité).
Pour gérer ca, j'ai pensé créer à la demande de nouveaux layers en
fonction des choix faits par l'utilisateur.
Les layers existent bien dans la l'objet MAP (vérifié) mais la méthode
queryByPoint ne renvoie aucun résultat pour les nouveaux layers, j'ai
bien mis leur statut à ON, pour avoir un TEMPLATE je leur ai créé des
classes copiées de classes existantes avec un template dans mon MAP
file.
Mais la je n'ai pas le moyen de vérifier ...
Est-ce que ma méthode pour faire des queries est bonne ???
Merci pour tout conseil

Marie-Christine