[mapserver-users] required parameters WMS not used in client request: How to resolve?

RODIER BATISSE, ALEXANDRE alexandre.rodier at carm.es
Fri Jan 22 04:32:15 EST 2010

Hi everybody,

I am trying to resolve this problem: some wms client, like Arcgis 9.2, does not use some required wms parameters when it makes a request. Example: Arcgis does not use the FORMAT required parameter, from GetMap request, when I do a GetFeatureInfo request.

So the question is: How can I configure Apache/Mapserver to parse the inner request and add forgot required parameters when the request is not complete? Must I configure httpd.conf file, add intermediate CGI program or other solution?

Thanks a lot.

Hola a todos,

Estoy intentando resolver el siguiente problema: algunos clients sig, como Arcgis 9.2, no utilizan todos los parámetros requeridos cuando hacen una petición wms. Ejemplo: Arcgis no utiliza el parámetro FORMAT, de la petición GetMap incrustada, cuando hago una petición GetFeatureInfo.

La cuestión es entonces: ¿Cómo puedo configurar apache/mapserver para que se me chequee la petición de entrada y añadir los parámetros necesarios cuando la petición no es completa. ¿Tengo que actuar a nivel delfichero de configuración de Apache, añadir una interfaz intermedia de CGI u otra solución?

Muchas gracias.

Alexandre Rodier

Asistencia Técnica del SIGA

Servicio de Información e Integración Ambiental
Dirección General de Patrimonio Natural y Biodiversidad
Consejería de Agricultura y Agua.
c/ Arquitecto Emilio Piñero, 1 Entresuelo C

30.007 Murcia

Tel. 968246272

Correo-e: alexandre.rodier at carm.es <mailto:alexandre.rodier at carm.es>

http://www.carm.es/medioambiente <http://www.carm.es/medioambiente>