[Nordic] Input till ämne för examensarbete om OSS4G

Oskar Olsson osol84 at gmail.com
Tue Jan 17 09:32:51 EST 2012

Hej,

Jag är en civilingenjörsstudent som letar ska börja skriva mitt examensarbete.

Min idé är att titta på migrationsprocessen från ett proprietärt GIS
till ett baserat på öppen källkod. Jag är dock öppen för andra
förslag.

För att bidra med något till OSS4G tänkte jag nu fråga er om ni som är
mer insatta vilken typ av problem och frågeställningar som OSS4G står
inför under 2012. Gärna sådant som jag skulle kunna arbeta vidare med.

Vänliga hälsningar

Oskar Olsson
Student
Civilingenjörsprogrammet System i teknik och samhälle
Uppsala universitet