[Poland] geomatyka czy geoinformatyka

Mateusz Loskot mateusz w loskot.net
Śro, 26 Maj 2010, 19:11:21 EDT

On Thu, 2010-05-27 at 00:04 +0200, Robert Szczepanek wrote:
> W roku 2003 z analiz przeprowadzonych przez J.Michalaka [1] wynikało, że
> termin geomatyka jest używany znacznie częściej niż geoinformatyka.
> Terminy te uznawane były wszakże za synonimy.
> Moje pytanie brzmi - jak Waszym zdaniem sytuacja wygląda w chwili
> obecnej? Czy dostrzegalna jest różnica w ich stosowaniu i czy faktycznie
> można ich używać wymiennie?
>
> Osobiście odnoszę wrażenie, że termin geomatyka jest częściej używany w
> kontekstach naukowo-teoretycznych, zaś geoinformatyka w kontekstach
> wdrożeniowo-komercyjnych podkreślając ściślejszy związek z informatyką.

Dla mnie osobiście definicje i zamienność w/w nie sa w pełni jasne.

Jako ciekawostkę moge jedynie dodać, że pełna nazwa konferencji
FOSS4G w roku 2006 (http://2006.foss4g.org/) brzmiała "Free And Open
Source Software for Geoinformatics", a od roku 2007
(http://2007.foss4g.org/) zmieniono na "...for Geospatial"

Pozdrawiam,
--
Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net